Miten saada yrityksen tuotteet, palvelut ja innovaatiot näkyviin? Mitä kautta yrityksen brändi ja uutiset pääsevät muuallekin kuin ainoastaan omille nettisivuille? Miten saada uutinen läpi lehteen, radioon, televisioon tai verkkomediaan toimittajan tekemänä juttuna?

Toisin sanoen: miten toimituksellista näkyvyyttä saavutetaan?

Vastauksen voi kiteyttää neljään asiaan:

  • Oikea uutiskärki
  • Ammattitaidolla ja huolellisesti laadittu lehdistötiedote
  • Toimiva jakelutyökalu ja sen optimaalinen hyödyntäminen
  • Oikein valittujen toimittajien henkilökohtainen kontaktointi

Toimituksellista näkyvyyttä kutsutaan myös ansaituksi medianäkyvydeksi. Se tarkoittaa julkisuutta, joka on syntynyt kolmannen osapuolen, toimittajan, kautta. Ansaittu medianäkyvyys on lehdistötiedottamisen tärkein tavoite. Medianäkyvyys vaikuttaa myönteisesti siihen, minkälainen mielikuva organisaatiosta syntyy julkisuudessa, ja se auttaa vahvan yritysimagon rakentamisessa. Se on tehokas keino erottautua alan muista toimijoista ja saada oma ääni kuuluviin maailman infotulvassa. Pelkästään yhdellä toimituksellisella artikkelilla voi olla yrityksen brändin rakentamisen kannalta vahvempi merkitys kuin monella muulla markkinointitoimenpiteellä yhteensä.

Ansaittu medianäkyvyys on lähes poikkeuksetta uskottavampaa ja kustannustehokkaampaa kuin mikä tahansa maksettu mainos. Mediatärppien saamiseksi ammattimaisesti laadittu lehdistötiedote ja sen oikeat jakelukanavat ovat avainasemassa. Lehdistötiedotteen oikea kohdistaminen on ensiarvoisen tärkeää. Miten siis voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi?

Kauttamme varmistat aina, että oikeat tahot saavat tiedon asiasta oikeaan aikaan. Olemme saavuttaneet asiakkaillemme laajaa toimituksellista, ansaittua medianäkyvyyttä paikallis- ja maakuntamedian lisäksi muun muassa seuraaviin medioihin: Kauppalehti, Helsingin SanomatTaloussanomat, Yle Uutiset, MTV UutisetPuoli SeitsemänTietoviikko, Talouselämä, Hufvudstadsbladet, Ylen Aamu, MTV:n Uutisaamu, Iltalehti, Tekniikka & Talous ja Tietoviikko. Kansainvälisillä markkinoilla olemme saaneet asiakkaillemme näkyvyyttä muun muassa Yahoo Newsiin sekä kohdennetummin eri markkinoiden segmenteille.

Sähköpostijakelun lisäksi käytössämme on STT:n uutispalvelujakelu, jonka avulla saadaan mediatiedote tehokkaasti toimitettua suoraan toimitusten omiin toimitusjärjestelmiin. Näin tavoitetaan reaaliaikaisesti valtakunnan mediatahoja, kuten HSIlta-Sanomat, Iltalehti, MTV ja Kauppalehti. Tiedote julkaistaan lisäksi Kauppalehden tiedotesivulla sekä STT Info -sivustolla, jolla on kuukausittain noin 200000 lukijaa. Käytössämme on myös muita jakelukanavia, ja jokaisen lehdistötiedotustyön kohdalla räätälöimme sopivimman tavan saavuttaa toivottua medianäkyvyyttä. Tiedotejakelun ja sähköisen mediarekisterin lisäksi meillä on paljon suoria yhteyksiä toimittajiin – myös pääsy erikoisalojen ja esimerkiksi ammattilehtien toimitusten yhteystietoihin. Varmistamme, että mediatiedote löytää tiensä juuri sopiville toimittajille, ja pitchaamme aiheen henkilökohtaisesti.

Autamme mielellämme, kun toivot orgaanista medianäkyvyyttä tuotteillesi tai palveluillesi paikallisella, maakunnallisella, kansallisella tai kansainvälisellä tasolla. Tavoitamme tiedotuksessamme niin lehdet, radion, television kuin verkkomediat.

Tarjoamme kaikki laadukkaan PR-toimiston palvelut kootusti: mediatiedotteen laatimisen lisäksi koordinoimme puolestasi median yhteydenotot, haastattelupyynnöt, haastatteluiden käytännön järjestelyt sekä pressikuvapyynnöt. Tarjoamme tarvittaessa myös mediasparrausta, jotta medianäkyvyydestä saadaan paras mahdollinen hyöty. Hoidamme lehdistösuhteesi puolestasi, ja huolehdimme yrityksesi tai henkilöbrändisi maineesta julkisuudessa.

Ota yhteyttä – miten voisimme auttaa juuri sinua?

Voit myös tilata mediatiedotteen ja sen kohdistetun jakelun suoraan täyttämällä yhteydenottolomakkeen täältä.