Strategisesti oikein kohdistetulla mediatiedotustyöllä saavutimme tänäkin vuonna asiakkaamme Quinyxin Vuorotyöläisten arki –työelämätutkimukselle laajaa, ansaittua medianäkyvyyttä. Aiheesta kertoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat sekä painetussa lehdessä että verkkosivuillaan. MTV Uutiset käsitteli tutkimusta puolestaan aamulähetyksessään televisiossa ja myös live-lähetyksenä MTV:n netissä.
Aihe nousi esille myös Kauppalehden, Talouselämän sekä useiden alueellisten medioiden julkaisuissa – muun muassa Helsingin uutiset, Tamperelainen, Seinäjoen Sanomat, Aamuposti, Luoteis-Uusimaa sekä kaupunkilehdet Pohjois-Kymenlaakso ja Ankkuri uutisoivat. Lisäksi työelämätutkimuksesta kerrottiin radioaalloilla, ja muun muassa Radio Kaakko kertoi aiheesta lisäksi verkkosivuillaan.
Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyxin vuosittain julkaistavassa State of the Deskless Workforce -tutkimuksessa (suom. Vuorotyöläisten arki 2021) tarkastellaan myös suomalaisen vuorotyöarjen olosuhteita. Tänä vuonna Suomen tulokset osoittavat, että jopa puolet vastanneista vuorotyöläisistä kertoi työpaikallaan olevan alimiehitystä. Alimiehitysteeman lisäksi tutkimuksen vastaajista valtaosa koki, että työnantaja pitää työntekijää helposti vaihdettavana resurssina.
Viime vuoden tutkimustuloksista puolestaan ilmeni, että suuri osa vuorotyöläisistä oli mennyt sairaana töihin jopa pandemian aikana. Myös silloin saavutimme tarkkaan kohdistetuilla tiedotustoimenpiteillä tutkimukselle laajaa näkyvyyttä, muun muassa seuraaviin medioihin: Yle Uutiset, Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Tekniikka & Talous ja Helsingin uutiset. Lisäksi aihe oli esillä Radio Novan, Iskelmän, Radio Cityn, Radio Nostalgian ja Radio Pookin uutislähetyksissä. Voit tarkastella näiden linkkejä suoraan asiakkaamme Quinyxin verkkosivuilta, josta voit myös ladata vuoden 2021 Vuorotyöläisten arki -tutkimuksen kokonaisuudessaan.
“Toimituksellinen medianäkyvyys on tehokkaampaa kuin yksikään maksettu mainos. Pitkäjänteinen, molemminpuolinen hyvä yhteistyö on tässä kaiken onnistumisen taustalla”, Jutta Vetter analysoi kahtena peräkkäisenä vuonna saavutettuja tuloksia. Mediatiedotuksessa olennaista ovat ammattimaisesti kirjoitettu mediatiedote ja sen oikeat jakelukanavat. Lisäksi toimittajien henkilökohtainen kontaktointi ja proaktiivinen pitchaus ovat tärkeässä asemassa tulosten saavuttamisessa.